Jarritos je značka nealkoholických nápojů v Mexiku, vlastněná Novamex, velkým nezávislým stáčecím konglomerátem se sídlem v El Pasu v Texasu.[1] Jarritos založil v roce 1950 Don Francisco "El Güero" Hill.[2][3]
Jarritos se vyrábí v ovocných příchutích, s třtinovým cukrem a jsou méně sycené než jiné oblíbené nealkoholické nápoje. Vyrábí se v Mexiku. Mnoho druhů Jarritos je přirozeně ochucených. Slovo jarrito znamená ve španělštině „malý džbán“ a odkazuje na mexickou tradici skladování nápojů v hliněných hrníčcích. Vyrábějí se v Mexiku a prodávají se po celé Americe a ve světě. Jarritos se dodávají ve skle a plastu o objemu 370 ml (13 US fl oz) a 600 ml (20 US fl oz) a také v 1,5litrových lahvích.
Dějiny
Původní Jarritos byl nápoj s příchutí kávy, než se přesunul na ovocné příchutě. Krátce po uvedení prvního Jarritos v Mexico City vyvinul Francisco Hill proces odstranění extraktu z tamarindové šťávy a vytvořil tak první nealkoholický nápoj s příchutí tamarindu v Mexiku: Jarritos Tamarindo. Hill rychle následoval s příchutěmi Mandarinka, Limetka a Fruit Punch, čímž získal větší podíl na trhu. Do roku 1960 si Jarritos zajistil distribuci v 80 procentech z 31 mexických států.[7]
Vývoz do Spojených států začal v roce 1988. Podle vydání knihy Mexico Greatest Brands z roku 2009 je každou minutu přepraveno přes hranice 6000 lahví Jarritos. Jarritos se nyní prodávají ve 42 zemích.
Jarritos a Nike spolupracovali na výrobě bot Nike Dunk inspirovaných Jarritos, které byly vydány v květnu 2023.